اتاق فکر آینده ایران

دکتر سید روح الله سیدی

دیدار ۷۰۰ نفر از نخبگان با مقام معظم رهبری

به گزارش خبرنگار مهر، یاسین کیخا در نشست خبری که امروز در محل بنیاد برگزار شد، از برگزاری سیزدهمین همایش ملی نخبگان خبر داد و گفت: این همایش فردا دوشنبه ۲۴ خرداد در سالن همایش نورالرضا واقع در شهرک آزمایش با حضور رییس جمهور و ۷۰۰ نخبه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در این نشست دو جایزه نخبگانی از سوی رییس جمهور اعطا می شود، گفت: یکی از آنها جایزه کانون های تربیت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی است که این جایزه به ۳ کانون نخبه پرور برتر با امضای رییس جمهور اعطا خواهد شد.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: جایزه دوم بورس دانش آموزان نخبه انقلاب اسلامی است که این بورسیه در راستای رشد وحمایت از دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار اعطا خواهد شد. براین اساس کل هزینه تحصیل از سوی ریاست جمهوری تامین خواهد شد.

کیخا همچنین اعلام کرد که در این مراسم از مادر سید اسماعیل نصراللهی دارنده رتبه ۲۵ کنکور علوم انسانی سال جاری که علی رغم محدودیت های جسمی توانست در کنکور شرکت و حایز رتبه خوبی شود، تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین روز دوم همایش یعنی سه شنبه ۲۵ مهرماه ۷۰۰ نخبه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت؛ در دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری، ۷ نفر از نخبگان سخنرانی خواهند داشت.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان درباره نحوه انتخاب این ۷۰۰ نفر نیز توضیح داد و گفت: این ۷۰۰ نفر از میان دارندگان مدال طلا المپیاد دانش اموزی، رتبه های زیر ۱۰ آزمون سراسری امسال، دانشجویان و استادیاران جوان برتر طرح کاظمی اشتیانی، برترین های طرح پسا دکتری (طرح شهید چمران)، طرح شهید رضایی و طرح احمدی روشن انتخاب شده اند.